Hi, ik ben Debby. Debby met een y 🤍
Ik merk op dat veel mensen die bij mij terechtkomen zichzelf ergens onderweg een beetje zijn kwijtgeraakt.
En dat herken ik zelf ook.
Als ik terugkijk op die periode van mijn leven, dan zie ik vooral hoe ik altijd bezig was met zorgen, regelen en sterk zijn.
Jarenlang stond ik vooral “aan”.
Werken.
Zorgen.
Regelen.
Sterk zijn.
Rekening houden met anderen.
En eerlijk?
Dat kon ik ook héél goed
Ik werkte al jaren als kapster, heb vier kinderen en zoals bij zoveel mensen gebeurde er tijdens de coronatijd enorm veel.
In de wereld.
Om me heen.
En ook binnen ons gezin.
Mijn werk viel ineens stil en in diezelfde periode gebeurde er privé iets wat veel spanning, onrust en teleurstelling met zich meebracht.
Situaties waarin loyaliteit, vertrouwen en rechtvaardigheid een grote rol speelden.
Hoewel het niet direct over mij ging, voelde ik hoeveel impact het had op mij als mens, als partner en als moeder.
Ik merkte hoe ik steeds meer spanning begon vast te zetten in mijn lichaam.
En vooral in mijn maagstreek voelde ik letterlijk hoe uitdagend het voor mij was om alles te verteren
Tot mijn lichaam steeds harder begon te praten.
Ik kreeg veel spanning in mijn lijf, last van mijn maag, voelde onrust vanbinnen en merkte dat ik eigenlijk altijd “aan” stond.
In die periode gebeurde er privé iets waardoor mijn gevoel van vertrouwen een enorme klap kreeg.
En hoewel ik aan de buitenkant gewoon bleef functioneren, voelde ik diep van binnen dat ik mezelf ergens onderweg kwijt was geraakt.
De huisarts wilde mijn maag rustiger maken met medicatie.
Dat was alleen niet wat ik echt wilde.
Ik ben van huis uit vrij homeopathisch opgevoed, dus ergens keek ik automatisch ook eerst naar voeding, natuurlijke ondersteuning en wat mijn lichaam me eigenlijk probeerde te vertellen.
En toch… als je zoveel pijn voelt, dan grijp je soms alles aan waarvan je hoopt dat het helpt.
Toch stopte ik al na één maagtablet.
Ik ging anders eten, lette meer op mijn voeding en ging verder op onderzoek uit, omdat ik diep van binnen voelde:
mijn lichaam doet dit niet zomaar.
Mijn lichaam wilde me iets vertellen.
En eerlijk?
Ik wist ergens ook allang wat.
Ik wist hoe ik alles had vastgezet in mijn maag.
Alle spanning.
Alle emoties.
Al het piekeren en zorgen maken.
Alleen wist ik toen nog niet hoe ik het weer los mocht laten.
Dus ik ging verder zoeken.
Naar de oorzaak áchter de klachten.
En daar ging een compleet nieuwe wereld voor mij open.
En dat veranderde mijn leven.
Ik ontdekte hoeveel spanning, emoties, oude patronen en overleving zich kunnen vastzetten in je lichaam.
Hoeveel we soms dragen zonder dat we het zelf echt doorhebben.
En ook hoe uitdagend het soms is om écht te voelen wat jij nodig hebt als je jarenlang gewend bent geweest om vooral sterk te zijn.
Die zoektocht bracht mij steeds dieper in het holistische en systemische werk.
En eerlijk?
Ik ben dit niet gaan begeleiden vanuit een boekje.
Ik ben het eerst allemaal zelf aangegaan.
Doorvoeld.
Doorleefd.
En stap voor stap in mijn eigen leven gaan toepassen 🤍
Ademwerk.
Body & Mind Reset.
Systemisch werk.
Familieopstellingen.
Trauma release.
Voelen wat ik jarenlang had weggestopt.
Laagje voor laagje.
En juist doordat ik ging voelen, loslaten en aankijken wat ik zo lang had gedragen, begon mijn lichaam ook te veranderen.
Mijn maag werd rustiger.
Mijn lichaam zachter.
Mijn zenuwstelsel kalmer.
En zelfs mijn leverwaarden werden beter.
Alsof mijn lichaam langzaam voelde:
het hoeft niet meer alles vast te houden 🤍
En omdat dit voor mijzelf zóveel heeft veranderd, kon het eigenlijk niet anders dan dat ik me hier steeds verder in ging verdiepen.
Ik ben opleidingen gaan volgen in onder andere holistisch en systemisch werk, ademwerk en lichaamsgerichte begeleiding, zodat ik ook anderen hierin mag begeleiden.
En echt………
Het blijft iedere keer weer bijzonder om te zien wat er gebeurt wanneer iemand zich weer veilig genoeg voelt om écht te gaan voelen.
Hoe het lichaam ontspant.
Hoe patronen zichtbaar worden.
Hoe mensen langzaam weer thuiskomen bij zichzelf.
Vandaag de dag begeleid ik mensen via ademwerk, systemisch werk, Body & Mind Reset, EFT/tapping, meditaties en diepe innerlijke processen.
Niet zweverig 😜
Of nou ja… misschien soms ook een beetje wel.
Wél echt voelen 🤍
Ik werk met mensen die voelen:
ik wil niet langer alleen maar doorgaan.
Mensen die verlangen naar meer rust in hun hoofd.
Meer ruimte in hun lichaam.
Meer verbinding met zichzelf.
Mensen die voelen dat er pijn, verdriet of spanning vastzit die gezien wil worden.
Die verlangen naar meer zachtheid.
Meer veiligheid in zichzelf.
Meer rust in relaties.
Meer verbinding met hun ouders.
Of juist meer loskomen van wat ze al zo lang met zich meedragen.
Mensen die diep van binnen voelen:
✨ er mag iets veranderen.
Mijn manier van begeleiden is warm, intuïtief, liefdevol en eerlijk.
We gaan samen kijken naar wat er onder de spanning zit.
Naast dit werk ben ik trouwens al 35 jaar kapster
Dus ja… ik begeleid net zo liefdevol een innerlijk proces als dat ik haren mooi knip en kleur
Ik hou van echtheid.
Van humor.
Van diepgang.
En van mensen laten voelen dat er altijd weer beweging mogelijk is
Ik merk dat heel veel mensen al heel lang aan het overleven zijn zonder dat ze het zelf echt doorhebben.
Tot het lichaam steeds harder begint te praten.
